fredag 15 februari 2008

Vänner

Igår var det Alla hjärtans dag, vändagen. Tack snälla ni som skickade kort, mail och SMS. Ni fanns även i våra tankar.

Att umgås med vänner blir ju på ett lite annat sätt när man bor som vi gör. Egentligen har det blivit till det bättre! Jag träffade inte så värst ofta mina vänner i vardagen när jag bodde i stan, för arbete och att sköta hem och barn tog all energi, och på helgerna for vi hit. Nuförtiden finns det mera energi. Vardagskontakten med vännerna sköts via telefon eller mail. När jag ibland åker till stan blir det lunch med någon av dem. Men en par gånger i året umgås vi "på riktigt", och då blir det verkligen ordentligt. Detta sportlov får vi i olika omgångar besök av två av våra vänfamiljer. När de en gång kommer stannar de en par dagar, logi har vi ju inga problem med ;o) Under dessa dygn hinner vi njuta av varandras sällskap, äta gott, njuta av fritiden de har när de är "på semester" och avhandla de mer invecklade utredningarna som man inte ger sig på under en lunchträff. En annan gång far vi "på semester" till dem en par dagar. I Mariehamn har vi eget boende eftersom mannen jobbar där i veckorna, så där är det lite mindre semesterkänsla, men då vi åker till t.ex. Helsingfors (5 timmar hemifrån) eller Stockholm (ett halvt dygn!) är det verkligen semester, med lokalguide! Detta är stunder vi lever länge på.

2 kommentarer:

Maria sa...

Vilket skönt liv ni verkar ha valt!
Jag har också valt att ta en annan bana än jag först tänkt, men lyckas bara med det pga av att min man jobbar hur mycket som helst. Men det är ju å andra sidan bra att vi inte båda jobbar en massa, vem skulle då ha tid med barnen?!
TAck också för din långa kommentar hos mig, välkommen åter!

Anonym sa...

Slog mig precis en sak när jag tänkte på min kära gamla väninna: Vad klok du har blivit, Tiina!

Tack för helgen. Kram gummor A