måndag 25 februari 2008

Vakna-Ljuset har återvänt!

Tycker jag har varit ovanligt "på G" denna vinter. I vanliga fall brukar jag gå i dvala under den mörka tiden, fungera enligt det gamla bondesamhällsprincipen "när det är för mörkt att arbeta så vilar man". Ändå kändes det idag när Minstingen och jag gick vanliga rundan som jag vaknade ur en dvala. "Ljuset har återvänt! Och titta, alen har stora hängen! Och titta där, björken har också börjat få hängen! Och hör hur fåglarna kvittrar! Minstingen satt nöjd i vagnen. Enda yttringen var när vi passerade helikopterplattan och han såg vindstruten, då han konstaterar Boll! Men väl hemma igen lät det som han gärna skulle stannat ute i sandlådan (Gååå! Uuut! Titta!), och det ska han få efter sovstunden, vi har nämligen vår!

En sak vi också har är kaos på Pellas! Vi har nämligen påbörjat målning av de hittills rosa sovrummen. De var så då vi köpte stället, och fast det inte är min stil har det inte blivit av att måla. Nu, i och med "stylingen" blir det andra bullar, rosa blir vitt för att lättare kunna kombinera med andra färger. Trots kaoset har vi några lägenheter orörda, och dessa väntar på att ta emot gäster. Så känner du behov av "Hide away", varför inte till påsk, välkommen att boka in dig. Då kan du även forhoppningsvis uppleva "gjutning av husgrund i skärgården utan betongbilar där dessa bedöms för dyra". Avslutar med en bild från helgen, gubbsen in action i verkstan, eller numer elementfabriken.

Inga kommentarer: