tisdag 5 februari 2008

En vanlig vardag

Många av mina vänner skakade bekymrat på huvudet när de fick höra att jag skulle flytta till skärgården. "Men vad ska du göra där?" var standardfrågan. Ärligt talat, jag har aldrig haft så mycket att göra! Men det hänger väl en del ihop med val av livsstil. Vaardagssysslorna är ju de samma var man än bor, men mitt stora projekt just nu är styling av vårt gästhem. Då vi köpte stället för 4 år sedan försökte jag få in min stil där genom att undan för undan byta ut textil och möbler, men jag fick aldrig känslan att jag var riktigt nöjd med resultatet. I höstas fick vi chansen att vara med i projektet Åland Form och jobbar idag med en designer som ger oss riktlinjer för hur vi hittar husets själ och får in känslan av den lugna oas vistelsen här ska vara. Jättespännande och lärorikt arbete! Vi håller även själva på bygger hus (bara grunden på gång än så länge) och naturligtvis kommer det jag lärt mig även att appliceras i vårt nya hem. Men som sagt, än så länge är det fixandet på Pellas (gästhemmet) som gäller, och idag har jag hämtat furubäddsoffa, -matbord och -byrå därifrån som ska bli vita. Några timmar slipning och målning medan minstinen sover...

Inga kommentarer: