torsdag 7 februari 2008

Också en vardag...

Såsig i huvudet. Han mellersta hostade sig genom natten, och eftersom vi än så länge bor 5 pers i en trea betyder det att även andra haft lite problem med sömnen, vilket i sin tur medför lite kortare tålamod idag... Känner dock tacksamhet över att jag inte dessutom behöver klara av ett 9-17-jobb. Så medan minstingen sover och han mellersta som inte är på dagis idag spelar spel med farmor (vi har kontoret på farmors och farfars vind) har jag "kontorstid". Är helt ny i bloggvärlden och försöker hitta spännande bloggar att följa. Inspiration om inredning samt av folk som sagt nej till vardagsstressen är vad jag söker. Så du därute som är nöjd med ditt val av Livet framför Jakten efter livet, ge dig tillkänna! Här sitter en som har en massa roliga "projekt" men som oftast klarar av att inte ta stress för det. Fast idag då när toleransnivån pga sömnbrist är lite lägre kan jag ju få lite släpp på att jag inte slipper iväg och "piffa och puffa" med kuddar, gardiner och möbler på Pellas. Vi har strögäster lite nu och då nu under den lugnare tiden på året, men första gruppen är inbokad 12/4, och då skulle jag gärna ha "ett nytt Pellas" att visa. Men vad hjälper hjärnstress, idag är en sån dag jag inte ska göra något annat än ta hand om mina barn, och ikväll kommer äntligen mannen hem som jobbar i stan måndag-torsdag. Imorgon är en annan dag...

1 kommentar:

Anonym sa...

ci testar kommentarerna - jag tycker bloggen är jättefin Tiina!