torsdag 21 februari 2008

4 spännande år

I det lilla samhället kommer allt så nära. Det visar sig i det faktum att jag som tidigare varit totalt ointresserad av politik idag sitter som ledamot i kommunfullmäktige. Tack för förtroendet! På de lite större ställen jag tidigare bott var det lättare att gömma sig och flyta med massan. Här i Brändö kommun med dryga 500 invånare känns det som man snabbare märker av beslut som fattats. Nu har jag förmånen att få vara med tidigt i processen. Men fortfarande känner jag mig ju inte som en politiker, utan mera som en som då det gäller att se till kommunens bästa kan belysa ärendet ur vinklar som småbarnsmammans, företagarens, turistföretagarens, inflyttarens, ungdomsföreningsmedlemmens (här på Lappo är man med i ungdomsföreningen tills man inte andas mera...) kvinnans och "byssbo" från en av byarna som inte sitter ihop med "fasta Brändö" (Lappo, Asterholma och Jurmo är dylika byar). Ser fram emot 4 spännande år.

Inga kommentarer: