fredag 8 februari 2008

Hideaway selection


8 februari... Känns mera som 8 april. Barnen undrar när snön och vintern ska komma så vi kan köra över isen till mormor och morfar. I vanliga fall längtar även jag efter vintern och snön, men detta år, detta husprojektets startår är jag glad att det just nu känns som 8 april. Idag håller nämligen gubbsen (mannen + hans far och min far) på att isolera grunden, och det hade ju inte fungerat med snö!


Igår när jag och minstingen gick "vanliga rundan" ploppade ordet Hideaway selection" upp i huvudet. Ving använder det i sin marknadsföring såhär:

"Hideaway Selection - personliga hotell bortom turiststråken Hette tidigare Small World. Det här är alternativet för dig som vill resa efter eget huvud och letar efter genuina och ibland lyxiga hotell lite utanför de vanliga turiststråken."

Pellas är Hideaway! Nåja, inte lyxigt om man mäter i glitter och glamour. Men här är orörd, vacker natur och här ges alla möjligheter att få vara ifred. Riktigt tyst och riktigt mörkt kan vi också locka med, samt avsaknad av arrangemang som skulle stjäla uppmärksamheten. Tid för varann, och tid för eftertanke - detta kan skärgården erbjuda. Vi kan inte riktigt fresta med stekhett och 25 grader i vattnet, men tack och lov vill ju inte alla ha det. Själva njuter vi, i små doser, mellan våra vardagsbestyr. Om jag nån gång får släpp och vill se något annat räcker en långhelg i nån lagom stor/liten stad bra för att åtminstone jag har ett lyckligt leende på läpparna när Hemma dyker upp "föröver".

Inga kommentarer: