lördag 9 februari 2008

Lyxlördag

Idag är en såndär dag igen, en lyxlördag. Idag när far min kom för sitt "dagliga värv" på husprojektet följde även min mor med. Dessa dagar får jag rå *helt* om min egen tid! Att t.ex. få lackbetsa en hel bäddsoffa utan att bli avbruten, det är lyx! Och att göra undan på kontoret, det är lyx! Mellan mina lyx-pass, då hungern ger sig till känna, står maten färdig på bordet och barnen är mätta i magen och "hela och rena". Andra favoriter en sånhär dag är t.ex. "piffa och puffa" på Pellas samt promenader då jag svänger glatt på båda armarna och går i svåråtkomlig terräng (jämför med låsta armar i framåtläge skuffandes en barnvagn). Vill också nämna att mina kära svärföräldrar möjliggör liknande dagar. Tänk vilken rikedom för både mig, mannen och barnen att få ha mor- och farföräldrar nära att dela vardagen med. Med värme ser jag minstingens glädje då han hör att någon går i dörren och man säger att det är t.ex. morfar och han springer med stort leende på läpparna med armarna uppsträckta för att få komma upp i famnen och få en kram. Och om jag inte missbedömt situationen är det ömsesidigt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Underbar resa ni valt! Blir nästan rörd! Det är ett fantastiskt val ni gjort. Modigt och starkt!
Mitt livsval (är hemma för 13:e året i rad-dock ej arbetslös utan fixar min inkomst på alla de möjliga sätt-är ej helller syssloslös en endaste sekund) har ocskå krävt en del mod. Att stå emot alla omvärldens förväntningar. Det är sååå skönt att ha valt efter hjärtat. Rik blir man inte på pengar, men på så mycket annat!!!
jättefin blogg! Kommer tillbaka!
Länkar till dig om det går bra så att jag inte glömmer bort att göra besök!

Tiina sa...

Tack, uppmuntrande ord värmer! Vad jag förstår har du valt ett liknande liv, någonstans i Sverige. Trevligt att få bolla lite tankar, vi "hörs" (eller kan man säga "skrivs"???) !