måndag 3 mars 2008

Ut på vift.

Jag ska ut och "lufta mig"! Och det är ju tevligt. MÄÄÄN (säger Tony i Let's Dance). Eftersom ön Lappo är 4 km lång och 2 km bred är det endast vid tidsbrist och när många eller tunga saker ska flyttas som jag tar bilen. Detta resulterar i att jag börjar bli ovan att köra. Jaa, till Mariehamn eller Åbo går det bra, det är bara det att denna gång ska jag till Bromma!!! Tidigare har jag blankt vägrat köra längre än Arninge, på sin höjd Uppsala, sen blir trafiken för tät och livlig.Vad är det då som driver mig till detta, har jag ingen självbevarelsedrift längre? Ja, hade det bara varit för huvudorsaken, att jag ska hämta grejer till huset, då vete katten om jag hade utsatt mig för detta. Men nu råkar, enligt Eniro, IKEA Barkarby ligga inom 13 minuter från min adress, och då föll det ju i en helt annan dager! (Tänk om jag skulle hitta lite tyger till Pellas... Randigt och rutigt ska det vara, eller gammaldags blommigt...) Så, jag får lita på att "tanten" som guuben hade hem i höstas fixar detta, hon lär väl få säga "räknar om rutten" några gånger, men det kan jag ta. Hoppas bara de svenska bilförarna har överseende med, och håller undan för en vilsen åländska som filar om utan desto längre förvarning. Och så hoppas vi att bilen och jag kommer hela hem igen...

Hur mycket tid tar då denna utflykt i anspråk? Jag åker hemifrån idag kl 15.30, sover en natt i Mariehamn, fortstätter till Kapellskär kl. 8.00 imorgon, och återvänder förhoppningsvis efter en givande dag i Sverige till Mariehamn 22.30. Hade det inte varit för ett seminarium med företaget Oliven inom projektet Åland Form hade jag fortsatt hem på onsdag förmiddag, och angjort hemmahamn 14.10, nu blir det istället först onsdag kväll. Barnen har tack och lov både farmor och mormor som har möjlighet att vara med dem. Ber att få återkomma med reseberättelse.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Tiina! Vilken mysig blogg du har! Den ska jag läsa i fortsättningen!
Nu är vi hemma igen! Tuff flygresa, men det är det värt efter tre veckor i paradiset!
Hälsa alla på Lappo
kram
Inna