torsdag 27 mars 2008

Trött men lycklig

Jag brukar inte tycka det är "nåt att skriva hem om" men nu måste jag erkänna; Jag är trött! Luften gick totalt ur, pyyyyys, efter att vår designer varit här på inspektion. Antagligen har jag varit rätt spänd på "domen"... Vad nu det skulle vara att vara nervös för, det har varit en stor glädje att låta sig inspireras av Chiqui Mattson, och eftersom vi har lite liknande intresse för "gammal lump" (som guuben kallar det), har jag haft rätt lätt att förstå hur hon menar. Fast lite bakläxa fick jag, t.ex. med för oroliga mattor. Men det får jag justera då de rätta grejerna vid något tillfälle dyker upp på loppis. Eftersom det är en livsstil blir man liksom aldrig färdig med dethär projektet. Men såhär långt; Tack Chiqui för att du delat med dig av din kunskap, glädje och underbara person!



Innan jag ens publicerat bilderna på hemsidan ska ni här få lite smakprov från Pellas gästhem:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt! Blev inte alls "tokåt"! Ser fram emot vår nästa vistelse på nya Pellas. Bara ni hittar en utetermometer till så...
kram gummor A

Flingan sa...

Vad fint ni har gjort, och vad mysigt!

Anonym sa...

Vad otroligt fint ni har fixat! Vi känner ju knappt igen stället...måste nog komma på besök...Många hälsningar från oss. (Imorgon skall V och jag åka till Vasa och hälsa på mormor och morfar)