fredag 21 mars 2008

Full rulle i påsk

De två äldsta barnen myser, de är på semester med mormor och morfar. Sover nästan på hotell, äter festfrukost och är totalt borta hemifrån. De bor på Pellas... Men det är ju inte hemma! Mormor och morfar är nämligen här hela påsken. Morfar är som vanligt husbyggare (fast för er som följer med husprojektet ber jag att få meddela att det inteblir nån gjutning denna påsk som jag hoppades, det är för kallt) och mormor är med barnen. Själv håller jag, långfredagen till trots (när jag var liten var det minsann inte att gå nånstans eller göra nåt kul på långfredag!), tempo på Pellas, och svärmor är med, eftersom vår designer kommer hit "på inspektion" på tisdag. Spännande att höra om jag fattat saken rätt! Vi ska då tillsammans gå igenom hela huset och "piffa och puffa", så sen lovar jag visning här! Förresten kanske jag själv borde göra som barnen, "provbo" Pellas, men då tror jag nog jag skulle begära barnvakt och fara på "kärlekssemester"... Sköna påskdagar önskar jag Er.

5 kommentarer:

Flingan sa...

Glad påsk!
Här är vi sjuka hela familjen och det är lite tungt, men man får trösta sig med att man blir väl frisk någongång.... :))

Maria sa...

Glad Påsk!!

Verkar roligt att få en designer som hjälper en att piffa till det!
Pellas är det företaget? är det ett vandrarhem eller hotell?

Anonym sa...

Plingen: Tur att du orkar skriva iallafall ;o) Krya på er!

Maria: Det är fantastiskt roligt och lärorikt med "en egen designer". Eftersom vi även småningom ska inreda ett hus är det extra spännande att se och lära. Läs gärna om Pellas gästhem (självhushållslägenheter) på www.pellas.ax. Hoppas ni får till skidutflykten under påsken.

Anonym sa...

När jag jobbade på hotelll MÅSTE vi gästbo där - det var otroligt nyttigt - och jätteskönt ...

Anonym sa...

Anonym; Det låter som du jobbat på ett bra hotell! Vi får nog ta en riktig funderare på detdär...