söndag 23 mars 2008

Tiden går fort när man har roligt


Barnen har haft glada dagar i påsk, vilken lycka att få ha mamma, pappa, farmor, farfar, mormor och morfar runt sig och kunna gå emellan hemmen! Även jag har funnit detta arrangemang, med mor och far boendes här ett tag mycket lyckat. Barnen har varit nöjda, jag har rört mig ganska fritt, jobbat undan på kontoret och "piffat och puffat" på Pellas.


Också vi vuxna fick gultkant på tillvaron när mor min igår ställde till med middagsbjudning i semesterlägenheten. Det gick oväntat bra att fixa trerätters för 9 pers där (barnens farmor och farfar var också med)! Och detta är ytterligare en sak att glädjas över; Guuben och jag har ju valt varann, så vi ska ju trivas i varandras sällskap, men att även våra föräldrar som "fick varann på köpet" gör det, trivs i varandras, och vårat, sällskap, det är en trevlig bonus.


Men att man ska måsta falla för frosseriet alla högtider det är fortfarande en gåta... Ägg i mängder, gravad lax, rökt rådjur, laxtartar, stek och gratäng, bönsallad, stekt lax och mögelostsås, tårta, memma och så lite godis på det... Fastan borde ju komma *efter* påsk!!!


Nu börjar denna påsk lida mot sitt slut. En dag kvar på lovet för guuben och de två äldsta barnen, men mor och far packar ihop idag. Ser redan fram emot deras nästa vistelse.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det en dubbelbonus!
Mina trivs också ihop, däremot trivs jag inte med min svärmor och det är en sorg och ett problem. Sååå mycket enklare det varit om vi trivts ihop. Nu är vi som natt och dag, pedant/bohem, traditionalist/nytänkare, feminist/oldfashion, planerare/spontan, högerorienterad/vänsterorienterad osv osv i alloändlighet amen.
Fast jag jobbar ständigt på det. Kärleken till barnen /barnbarnen förenar ju...

Anonym sa...

Janå, jag är väl också rätt olik svärmor, t.ex. gör hon saker väldigt noga, medan jag gärna blir snabbt färdig... Men jag har en konstig förmåga att funkera som när man häller vatten på en gås, och då fungerar vi bra :o)