torsdag 6 mars 2008

Hemma. Hel. Även bilen.

Jag säger allt som oftast åt han äldsta att inte oroa sig i förväg, för antingen visar det sig att man oroat sig i onödan, eller så får man på det viset bekymren två gånger. Och han ska inte göra som jag gör, utan som jag säger!

Senast skrev jag att jag var lite bekymrad för att köra i tät och livlig trafik i Bromma. Ärligt talat var jag *mycket* orolig, och hade rent av haft lite svårt med insomningen några kvällar. Men på måndagkvällen då jag var på väg till Mariehamn ringde guuben och berättade den glada nyheten att en släkting i Norrtälje som i onsdags var in på operation nu återhämtat sig så snabbt att han gärna skulle komma och köra åt mig. Tack!!!!!!! En stor börda lyftes av mina axlar. Samtidigt fick jag åter bekräftat; Man ska inte oroa sig i förväg. Resan gick alltså bra, byggmaterialet är hemma, och det var mycket trevligt med sällskap. En sväng via IKEA hann vi också, och ett av sovrummen på Pellas fick nya gardiner.

Igår skulle jag varit på föreläsning, men flyget föreläsarn skulle kommit med gick sönder så tillställningen måste ställas in. Mycket synd, jag hade sett fram emot att få lära mig om "Genomtänkt design bygger starka varumärken ". Nåja, inget ont som inte har nåt gott med sig, jag hann destu bättre inventera secondhandutbudet i Mariehamn hittade en par påsar prylar och en spegelbyrå till Pellas. Trött och nöjd med min utfärd är jag glad att åter vara hemma, och kvar är min rädsla för att köra i tät och livlig trafik.

Pst, undrar ni vad som hände med snöslasket jag förfasades över!? Barnen har skidat tre dagar (fast de måste hålla sig på gräs så de inte sliter slut på skidorna ifall det skulle bli snö nån dag även nästa år).

2 kommentarer:

Persiljas Hus sa...

storstadstrafik undviker jag å det starkaste. Aldrig. Vägrar köra. De tuutar ju så fort man funderar en sekund. Vilken tur du fick chaufför!
Kikade in på hemsidan och ville bara berätta att här har vi en grannby som heter Brändön och allra allra närmast där jag bor ligger landfasta Björkön. Dock endast småbyar. Ingen kommun.

Anonym sa...

Kan kännas lite oklart att köra i stora staden när man är van med landsbygd/skärgård, men det gå faktiskt riktigt bra, bara man väl vågar. Lägg upp en plan först, se till att ha god tid på dig, stora blå/bruna förvånade ögon och gärna utländsk reg. bil (läs: Åländsk). Sen är de bara å åk. Man kan nog mer än vad man tror och det är ju alltid roligt att se nya platser (när man inte hamnar på rätt första gången...) ;-) gummor A