söndag 25 maj 2008

Tiden rusar

Ännu en erfarenhet rikare. Som barnen på julafton gick guuben i fredags med tindrande ögon runt på Barkarby flygplats där de riggat upp Maskin-expo, för mig till synes oändligt med stora och små grävskopor, skyliftar, kranar, dumprar, markvibratorer och jag vet inte allt vad det heter. "Varför gör han så, vill han visa hur duktig han är" undrade jag misstänksamt då en yngling stod med joystick på magen och fjärrstyrde en grävskopa med specialaggregat med vilket han bredde smörgåsar, skivade korv och öppnade läskflaskor (det låter inte klokt, men jag kan berätta att det såg inte heller klokt ut!!!) "Nä, han visar precisionen på hydraulaggregatet" var svaret. JaHap, där fick man alltså bevisat hur lite man förstår. Nåja, måste tillstå att allt inte var helt obegripligt, och att råka på en som verkar kunna konsten att anlägga effektiv jordvärme var inte helt fel. Och vad gör man inte för några timmar på Quality Outlet som av en händelse råååkade ligga bredvid...

Under veckan som gått har vår gästande fotograf fått smaka på några typiska Åländska smaker i form av svartbröd och Ålands pannkaka. Dessa passade rätt bra även i hennes mun. Däremot gick inte riktigt de nya smakupplevelserna salmiaks och Kalles kaviar hem... Under en promenad på väg till portättering av allert 84-årig arbetsivrig kvinna pekade jag på de röda båthusen och sade att det är den vanliga bilden av Åland, men fick till svar att "det är inte den jag söker". Det gjorde däremot de fyra cyklande engelska journalister som hade vänligheten att gästa oss denna helg.

Inkommande vecka väntar catering, fiskegrupper och kaffe&pannkaksserveing till bussgrupp. Han mellersta ska ha sommarfest på dagis. Jag rusar vidare. Ha det!

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Jag rusar"? Skulle du inte flytta till skärgården och ligga under en korkek och lukta på blommorna!? Verkar som om säsongen dragit igång lite!
kram gummor A (som har börjat nedräkningen till dagen S)

Anonym sa...

Gummor A- Jag sa väl så, men det blev bara fläckvis... Jo, vi är igång igen.

Anonym sa...

Hehe!
Vi körde förbi den där maskinutställningen och då tänkte jag "Här borde Jonas vara och titta på maskiner" ... och så har ni varit där ...HAHA!!!!

Vi körde raka spåret förbi till IKEA ... offcourse!