söndag 18 maj 2008

En ny dag, tack och lov.

Sådärja. Idag känns läget lite mer under kontroll. Det blev en låååång arbetsdag igår men Pellas lägenheter och stugor blev städade och kontorshögen krympte medan guuben föräldrar "var i underhållningsbranschen". Att vara i underhållningsbranschen är liksom en heltidssyssla när man har att göra med minstingen vår, en snabb kille som har mycket ogjort. Ni visste väl att alla sorters telefoner ska vara i toalettstolen (han börjar bli dyr i drift!) och golvet ska tvättas med kaffe!?? Just nu är det "lugnet före stormen", han tar sin dagslur för att orka i 120 igen resten av dagen.

Mor min kommer ikväll för att vara med barnen. Jag åker med guuben till stan en sväng. Under min bortavistelse anländer en skolklass till Pellas, men lärarn har varit här förut, så vi gör ett specialarrangemang så de får stiga på och känna sig som hemma tills jag kommer hem igen, två timmar efter dem.
Vi har förresten en gäst med lite speciell avsikt med sin resa; Debbi Huysmans, fotograf från Belgien som kom hit för att under två och en halv vecka följa "innocent life in beautiful nature", ska bli spännande att se vad hon hittar! Här iallafall en bild hon tagit i "mellanlandningen" under sitt livs första båttur.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Visst! Små barn hinner med mycket...
Bilden var fin, men jag undrar om det stämmer att grönskan inte har kommit dit ännu? Hos oss fick träden sina nya fina gröna kläder för någon vecka sedan.
/Päivi

Anonym sa...

Låter som om han är mycket för städande och tvättande lillkillen. :-) På tal om telefoner där de inte hör hemma, så satte jag vår "fasta telefon" i soppåsen i söndags. Nejnej, det är inte ett utslag av virrig hemmamamma-syndromet. Antagligen var det ett allvarligt miljöbrott också, men saken är den att vi sagt upp anslutningen och telefonen härstammade från Åbotiden och jag hade ingen aning hur den skulle sorteras. :-S Ha det bra! h. A-S

Anonym sa...

Päivi - Våren brukar komma ca två veckor senare här eftersom vi har så mycket kallt vatten runt oss. Å andra sidan tycker vi också att vi har längre varmt på hösten eftersom vi har det varma vattnet så nära oss... Bilden var tagen i lördags. Mitt uppe på land är dock björkarna ordentligt gröna.

A-S - Tack och lov har vi ännu nån mobil kvar, och förhoppningsvis även ni, så vi hörs!

Anonym sa...

Vilken fin ruta du fick i ÅLAND - kan du koppla från e-tidningen till din blogg?
Du är suvveduktig - hejaheja! fantastisk bild av blå rummet. grattis till väl utfört hårt och idogt arbete.