onsdag 7 maj 2008

Skolresa

Förra veckan hade jag förmånen att få följa med sonen på skolresa. Måndag morgon kl 06.45 packade vi in hela skolan och lärarn i två personbilar och styrde kosan mot Åbo. Jag är rätt van Åboresenär, men de två dagar som följde visade upp en helt ny sida av Åbo. Dels brukar jag på mina utflykter oftast fara själv, och dels hinner jag aldrig vara kulturell!!! Men som sagt, denna gång var det annorlunda, och jag fick två dagar fyllda av nya upplevelser. Vi bekantade oss med Åbo domkyrka, åt på vikingarestaurang Harald och simmade på Caribia spa. Övernattningen på Birgittinerkloster var mycket annorlunda, och gav barnen ett nytt perspektiv, speciellt som vi deltog i en av deras 12 dagliga vesper. Följande dag bjöd på Åbo slott samt en liten shoppingrunda där 3/5 av skolan skulle ha nya springskor... På bilden ser ni 4/5 av skolan i väntan på att bil nr2 skulle anlända till slottet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är det bara fem elever på skolan? Vi ska också upptäcka Åbo på sommaren, är det tänkt. Jag ser särskilt fram emot den medeltida marknaden!
Torsdagshälsningar, Päivi

Flingan sa...

Vilken mysig klassresa! Och vad kul att du fick ut någonting av resan också... när du nu varit där många gånger förut.
ha det gott

Anonym sa...

Päivi & Plingen - Jag är mycket nöjd att jag får ha barnen i en så liten skola som 5 elever (till hösten 7!!!), alla blir sedda. Men som med allt annat har myntet en baksida; det är sårbart om det inte fungerar. Men det blir ju inga konflikter som inte kommer upp till ytan, så allt blir ju utrett. :o)

Anonym sa...

Jag minns det så väl, vi var 4 på klassen och klok har man blivit!Eller...;-)
Men man får nog anstränga sig det lilla extra när man e´ så få, kan ju inte försvinna i mängden direkt! Hälsningar från en spegelblank vik och ett ivrigt aooaoo (=gudingarnas rop för de som inte är skärgårdsbor!) Mer skärgård åt folket! kram gummor A, äntligen på stugan!