torsdag 25 juni 2009

Ljuvliga dagar. Sommaren är här "på riktigt" med sol och värme såpass att familjens yngsta går med barnflickan till stranden. Själv "bettar jag av på att göra-listan" när jag inte städar på Pellas. Vi har ännu inte fullt hus, faktum är att till 4 juli finns ännu rätt bra med plats, om det är någon som skulle få för sig att ni skulle vilja ha ett avbrott i vardagen, en lugn liten skärgårdssemester...

I förrgår blev vi kallade till mor och far min på middag. Spegelblankt vatten gjorde sjöresan, den första i år med egen båt, till rena njutningen. Varför kommer man sig inte iväg oftare kan man undra!? Väl framme noterade vi att vi inte varit där sedan julen... Och jag som trodde jag skulle vara där hela tiden nu när jag bor så nära, men har nog sällan varit så lite hos föräldrarna som under mina 5 år på Lappo. Kan förstås bero på att de är oftare hos oss nu än när vi bodde på fasta Åland...

Inga kommentarer: