tisdag 13 januari 2009

När man börjar ny kontomapp är verkligen det nya året igång! Och när årets första gäster är på ingående nästa vecka blir man påmind om att det inte är länge innan säsongen är igång på riktigt. Det borde även betyda att den årliga storstädningen på Pellas när "allt" ska göras på samma gång inte ska vara så långt borta... Lovade mig själv att inte låta en säsong till gå med ryggsviterna efter minstingen, och har nu en par gånger, senast igår, varit till stan till kotknackare som fått det att "rassla" rejält i ryggen på precis rätt ställen. "Din rygg är lite irriterad" uttrycker han det milt. I stan noterade jag att det var REA och fick den gamla invanda känslan av förväntan. Gick in i en av bodarna, men fann mig själv ståendes mitt på golvet konstaterandes att jag inte hade en aning om vad jag skulle titta efter. Jag behöver absolut ingenting! Gick snopen ut, och gick inte in på flera ställen.

I helgen börjar en kurs i lappteknik här. Har en hög trevliga lappar i grå-blå-svart-rött som jag ska se om jag får till nåt litet överkast till en spjälsäng eller nåt. På tal om spjälsäng har minstingen nästan förlikat sig med faktum att han numer inte slipper ur sängen efter sängsdags. Dock förekommer fortfarande kvällar när han inte är helt överens med mig angående beslutet, troligen på grund av att hans ännu förekommande dagslur ute varit lite för lång, och dessa kvällar slänger han ut "inredningen" ut sängen. Skulle tycka det är lite hårt att sova så...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter lite som samma ryggproblem jag har.. Tack och lov för kiropraktorn!

Anonym sa...

Hi hi! Så är det med bestämda barn.
Jag hoppas på att kunna gå en kurs i scrapbooking nästa vecka men det beror helt och hållet på sjögången.
Hälsningar, Päivi

Anonym sa...

Josefine har jag inte hört av förut, välkommen! Och lycka till i kampen för en bra rygg.