fredag 13 februari 2009

Nog är det väl underligt hur en liiiten liiiten basilusk kan slå ikull en hel människa! Vår mellersta drabbades av en liten spybasilusk och var helt däckad ett dygn, inte ens vatten funkade. Idag är han dock såpass i skick att han orkar se på "bompa", men där går gränsen. Vi andra "håller i oss" och hoppas vi slipper undan.

Sportlovet har börjat för guuben. Lovet firas i husspikartecken, med välbehövligt avbrott för vänner på besök. Hoppas dagens väder med strålande sol och en par minus håller i sig, då kunde man faktiskt tänka sig en par termosar varm oboy och en hög smörgåsar att avnjutas under en liten promenad. Isen har lagt närmast land, så jag hoppas någon går ut och "frestar" (hugger hål med jämna mellanrum för att se tjockleken) för att se om vi andra vågar oss ut. Isen är blank som ett nybonat golv, skulle vara perfekt att skrinna på om den håller.

På Pellas har den årliga storstädningen börjat (jasså är den här nu våren, var det en vän som sa). Medger att jag börjat ovanligt tidigt, men jag passar på med den inspiration väntan på gäster från både öster och väster ger.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Vad är Jonas mejladress? Funderar på att höra om hans elever är intresserade av ett litet gungprojekt på Tellholm ... eran gungställning på Pellas är ju så fantastiskt fin tycker jag!

Anonym sa...

Inna-maila mig så mailar jag dig.