söndag 8 februari 2009

Det bästa med att åka bort är att man får komma hem igen! Guuben och jag har tillbringat 2 dagar i Åbo med besök på byggmässa, inventering av byggbodar (typ Starkki och K-Rauta) och hotellövernattning. Passade även på att som övning gå på italiensk restaurang... (inte märks det väl att jag är nit (=ivrig) och ser fram emot 19 mars och Toscana...?) Under resan blev vi med centraldammsugare och nästan med ventilationsaggregat (bara offerten passar), och ungdomsföreningen blev med gasspis. Guubens föräldrar har under vår bortavaro om de så önskat haft möjligheten att få känna sig behövda då de haft huset fullt med barn. Trötta av alla intryck med nöjda är vi åter hemma och ordningen återställd.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så kan det vara. Ni måste förresten höra av er till oss inför nästa Åbo-besök, kanske kan vi träffas då. Min man ska gå en kurs vid Åbo akademi under februari och mars och därför förflyttas vår Sverige-resan igen. Vi har dock planerat att vi skulle kunna åka bara till Åland en helg i februari/mars. Mer om det senare!
Jag har förresten svarat på en fråga i mitt senaste inlägg. Har du samma uppfattning som jag om ämnet?
/Päivi