onsdag 15 oktober 2008

Helgen började tidigare än vanligt denna vecka. Guuben kom hem igår eftersom han har de studerande på dagsverke idag och därefter höstlov. Hoppas taket blir färdigt så han småningom får börja med fönstrena... Det känns som projektet skulle ta ett stort steg när man har fönstrena på plats, då ser man liksom hur det kommer att se ut på riktigt! Själv varvar jag upp inför helgen med yoga på finska. Denna gång är jag endast i köket för att tillreda ett mål, sen yogar jag efter bästa förmåga själv. Jag och min rygg ser verkligen fram emot det.

Guuben och jag brukar ju ta oss friheten att åka iväg nånstans utan barn med jämna mellanrum. På dessa resor konstaterar vi alltsom oftast att de flesta reser *med* sina barn. Självbevarelsedriften har nu tillfälligt släppt för oss, och farsdagshelgen bär det iväg, hela klanen till Helsingfors och hälsa på gummor och guffar. Med hopp om glada och nöjda barn...

2 kommentarer:

Lina sa...

Hejsan! Jag förstår att det finns en viss förtjusning runt traktorer och motsvarande eftersom jag har en 2-årig son men själv tycker jag att den är bara ett arbetsredskap (om man kan säga så)...
Vår planerade Ålandsresa blir inte av ännu utan vi får nog vänta ett tag till. Vi har nyss varit i huvudstaden hela familjen och fick barnvakt så att maken och jag kunde gå på bio och jag har till och med varit på spa med en väninna!
Hälsningar, Päivi

Anonym sa...

Sedär! Fast vi valt att bo "i obygden" med lagom vardagstemp kan vi ta del av nöjen på annan plats när vi så önskar! Inte behöver man ha det runt knuten hela tiden. Du kommer väl och hälsar på till Åbo mässcentrum 24-26/10?!