torsdag 2 oktober 2008

En annan sida av livet

Päivi skickade en utmaning och önskar uppenbarligen lära känna en annan sida av mig än den jag här hittills redogjort för... Kan ärligt erkänna att hemmalivet inte är fullt så välordnad som Pellaslivet.

Fem saker jag har i frysen
Persilja, bönor, lammkorv, älgstek, köttfärs

Fem saker jag har i garderoben
Ööööh... kaos? allt? (fast det är mer än 5...)

Fem saker jag har i bilen
Det som inte ryms i garderoben... plus fiskekort, cd:n, kom-ihåg-lappar, barnbilstolar och pantflaskor.

Fem saker jag har i handväskan
(Gummor A ruskar varje gång jag kommer med handväska på huvudet och säger att hon inte kan smälta att jag går med handväska (obs i stan, inte på Lappo, då skulle alla andra också ruska på huvudet!!!), och tillägger att det är iallafall tur att det inte är så tjejig. Undrar hur hon menar...!??) I min fyrkantiga Marimekko ryms hur som helst bärkasse, börs för sedlar o mynt, börs för plastkort, anteckningsblock och bisalva.

Sammanfattningsvis vill jag åter passa på att uttycka min längtan efter hus och större ytor, tror starkt på en förbättring vad beträffar ordning då med "var sak på sin plats"... För 5 pers på dryga 70 kvadrat är, igen, inget jag rekommenderar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen Tiina, det första jag tänker på när jag ser dig är inte hur blommigtrosamedvolanger du är! Mera "jordnäraaktivskärgårdsföretagandemammafixardetmesta". Så en Marimekkohandväska passar dig utmärkt,nuförtiden, sedan du kom till insikt att man behöver mer än plånboken med sig när man far i väg!:-)
kram gummor A

Lina sa...

Om vi bara klarar vintern på en avlägsen ö vill vi definitivt uppleva våren också! Annat är fortfarande öppet.
Hälsningar, Päivi

Anonym sa...

Gummor A - :o))

Päivi - Skulle gärna höra mera om er time-out, om det ev kunde leda till en down-shifting. Maila mig gärna! info@pellas.ax