lördag 1 augusti 2009

Guuben och jag skulle vilja åka iväg på en "ladda batterien efter sommarn, inför hösten"-resa. Tidigare har målet aldrig varit några problem, för det har funnits en såg i Leksand, en slåtter i Ödeshög, en skylift i Köyliö eller nåt annat nån annanstans som man måste se på, men just nu föreligger inga dylika behov. Endast behovet att tanten behöver luftas en tre fyra dar, gärna vid vatten, vill kunna strosa runt och äta och dricka gott. Var far man? Svenska västkusten? Men isåfall vart? Göteborg? Smögen? Marstrand? Eller flyger man till Gardasjön? Barcelona? Hamburg? Gdansk? Lyxproblem...

2 kommentarer:

Åsa sa...

Hmm,själv brukar jag ju ta båten till Lappo... :) Men om inte det är alternativet så kan jag absolut rekommendera Gotland (om ni står ut med en ö-semester). Syrran och jag var där ett par dagar i somras och blev totalt fast. Vi tog en tur till Fårö och tittade på fantastiska stränder, märkliga raukar och den vackra naturen, bodde och åt gott i Slite och var till Visby en sväng för shopping och en historialektion.
Sköt om er!

Tiina sa...

Jodu, Lappo är bland de bättre alternativen. :o) Vi brukar välja det sisädär 355 dagar om året, så just denna gång tror jag vi varierar oss och tar nåt annat... Gotland har varit/är också bland alternativen, liksom Öland. Får se vad det blir, om det blir...