onsdag 19 augusti 2009

Såå skönt att få komma hem igen när man varit ut och luftat sig. 1400 km blev det i bil under resan som var kanonbra. Att ingen av oss måste jobba (ok, jag har svarat på några mail och gjort lite bokningar, men i princip inte jobbat...), att få vara tillsammans, prata i oavbrutna meningar och äta lugna middagar, att inte ha tider att passa, det är semester. Under denna semester fick jag även dra några streck på listan över "att göra-drömmar". Äta färska skaldjur var en sådan, som jag fann överreklamerad. För mig duger bra de frysta oskalade räkorna och kräftorna av lite större modell här hemma! Fast havskräftor skulle vara trevligt att hitta i frysdiskarna... Grythyttan fanns också på drömlistan. Gästgiveriet var vilsamt för ögat, som att bo i ett museum, "ruckelromantiker" som jag är. Men detta gamla fina hus är rätt lyhört... Maten var vackert upplagd, och serveringen lite utöver det vanliga med presentation av alla rätter, men något "wow" upplevde jag inte, och det tycker jag jag borde gjort med tanke på priset... Däremot har hotellet längs kanalen i Göteborg, skaldjurspicknicken i Hönö-klova, middagen på Sjömagasinet samt våra promenader omsorgsfullt satts in i min upplevelsebank.

Åter i vardagen. Guuben är tillbaka i stan på jobb. Han mellersta har börjat dagis, äntligen tyckte han, och imorgon börjar han äldsta skolan, kanske inte lika äntligen, men utan knarr. Minstingen blir ännu hemma en par månader med mig, sen får även han börja på dagis. Får se hur vi tills dess får vardagen att flyta då han numer inte tar någon dagslur och vi fortfarande har en del gäster på Pellas, och fler både enskilda och grupper på kommande. Inte heller kontorssysslorna tar uppehåll. Dessutom väntar jag schemat för projektlotsutbildningen. Jag tror hösten "är räddad"...

Inga kommentarer: