torsdag 13 augusti 2009

Pyyyyyyyyyssssssssssss... Å ena sidan har luften gått ur nu, men å andra sidan är jag inte säker på att jag egentligen har rätt att beklaga mig, mina sjudagarsveckor är begränsade till sommarsäsongen som härmed är över. (Skänker en tanke till mina barndomsvänner som har kor, 365 dagar i året).Hur som helst, jag kom mig ombord på färjan, så nu börjar semestern. Bara jag kommer till stan får guuben ta över ansvaret för att jag kommer dit jag ska när jag ska... Grythyttan meddelade att de fått avbokningar, så vi blir till söndag i Göteborg, och tar sista semesternatten på Grythyttan.

Barnen då undrar du då? Minstingen åker med mormor och morfar, han mellersta flyttade in hos farmor och farfar, och han äldsta åker ut på seglarläger med storbåten Cajsa tre dagar. Det sistnämnda kanske inte riktigt hans påhitt, utan hans mor som har så glada minnen av seglatser med den av skärgårdskommunerna gemensamt ägda storbåten byggd enligt gammal modell att hon gärna vill att han ska få uppleva samma sak. Hoppas att han nästa år är den som undrar om han ska få åka.

Inga kommentarer: