måndag 6 juli 2009

Med jämna mellanrum händer det ju att man fyller år. Detta är synnerligen trevliga dagar eftersom både gamla vänner som man inte hör av så ofta, och nya hör av sig för att uppdatera sig på hur vi har det (tack ska ni ha!). År läggs till år, men jag känner ingen större panik. Har funderat över hur det kommer sig, och kommit fram till att det troligen i mitt fall beror på att jag lever det liv jag önskar, och är tacksam över de dagar jag får. Hörde en intervju med nån svensk kändis som jag inte kommer ihåg vem var, men där reportern frågade hur det kändes att bli så gammal, och farbrorn svarade "tack, med tanke på alternativet känns det rätt bra", och det är en livssyn jag hoppas kunna anamma även framledes.

På Pellas har det nu blivit lite mer semesterkänsla då många av gästerna som anländer har laddat upp för längre vistelser. Detta betyder för min del just denna vecka att jag inte ska in och städa i de större lägenheterna på hela veckan, och det i sin tur känns som rena semestern för mig! Men helgens regnskurar i kombination med lite värme gör att gräsmattan frodas. Måste höra om inte han äldsta skulle vilja köra lite gräsklippare...

Inga kommentarer: