tisdag 30 juni 2009

De varma, ljusa sommarkvällarna lockar till brännbollsmatch. Alla får vara med. Igår kväll när jag var via var de glatt hojtande deltagarna mellan 5 och 50 år. Jag är än en gång tacksam att just *vi* får leva detta liv.

Ännu gladare åt våra livsval är jag efter denna dagen som jag tillbringat i stan. Fullt av folk och bilar, och köer, köer köer... Det är inte min grej. Men förutom de ärenden jag behövde uträtta har jag även varit på "gallringsmöte" för plats i gruppen för projektlotsar för LEADER Åland. Jag hänger ännu kvar, så går allt planenligt börjar jag till hösten utbildningen för dessa. Sitter på färjan påväg hem och konstaterar att det är frihet att kunna kolla mailen och göra bokningar var jag vill då jag numer har mobilt internet.

Fick förresten ett avbrott i "sträckandet" idag då jag blev bjuden på lunch av vännerna i Lemlands skogar, nånstans ut åt Flaka. De är mitt uppe i projektet att ställa i ordning stor auktion. Denna hålls nu på lördag 4.7, och är du intresserad av gamla grejer av *mycket god kvalitet* se till att du är där!!!

Inga kommentarer: