tisdag 27 januari 2009



"Granen står så grön och grann i stugan, trallallaaa" och "julen varar väl till påska" och jag vet inte allt vilka slagdängor jag tog till för att slippa kasta ut julgranen. Å ena sidan får man ju en himla massa extra kvadratmeter i lägenheten igen när man äntligen får ut den, men å andra sidan så blir det så rysligt mörkt inomhus när juleljusen åker ut. Men nu är det gjort. Julgranen är ute och adventsstakarna släkta. Krampaktigt håller jag dock kvar granens ljusslinga, lade den i en liten hög på bänken i hörnet där julgranen stått.

Bokföringen har jag också lite dragit mig för. Men jag är tacksam för att jag har ett företag att göra bokföring för, och att jag kan göra den själv, eftersom jag då har betydligt bättre koll siffrorna, skulle nämligen inte förstå nåt om någon bara kom och satte bokslutet i handen på mig! Allt är inhackat, allt är konterat, utom de sista momenten där året ska knytas ihop, guube kom hem och hjälp mig!

1 kommentar:

Lina sa...

Jag tyckte också att det var jobbigt att slänga ut julen. Alla ljus liksom försvann på en gång. Nu planerar jag ett besök till Ikea i Reso för att köpa några trevliga lampor.
Är det någon i er familj som fiskar (som hobby)?
/Päivi