söndag 14 december 2008

Guuben konstaterade att jag fortfarande är anställd av Ålands landskapsregering, datoransvarig vid Ålands yrkesskola! Att jag inte varit på jobb där sedan 2003 utan varit mammaledig och vårdledig i en par omgångar hör inte till detta inlägg. Anställningen betydde däremot att jag kunde delta i julfesten som ordnades på stadens dansrestaurang, så att återse gamla arbetskompisar och vänner och ha möjlighet att dansa med guuben tackde jag inte nej till. Ombyte förnöjer, och jag känner mig priviligerad som har möjlighet att plocka russinen ur livet! De yngre barnen har under min frånvaro motionerat farmor och farfar, och han äldsta skulle enligt planen hjälpa mormor julstäda, så som jag tolkar saken har alla haft glädje av min lilla utflykt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Och så hade vi förmånen att få fint besök en stund, så vi fick bjuda på CocaCola... och dotra rockar vidare till Smurfslagdängorna hon förärades som tidig födelsedagspresent.
kram gummor A