söndag 21 december 2008

Då jag under december kommit mig ut på kvällspromenad har jag mötts av en dyster syn. Där julprydda, upplysta fönster borde tindrat mot mig har jag mötts av mörker. Endast i ett fåtal hus har synts tecken på liv. Övriga har tydligen valt att tillbringa den mörkaste tiden någon annan stans. Årets mörkaste dag är snart ett minne blott, julen närmar sig, och tack och lov verkar folk åter hitta hem.





I skolan har firats julfest. Varje år imponeras jag av vilket fint program de får ihop fast de är så få. Alla deltar med hela sin själ. I år hade vi glädjen att ha professionellt komp till sångerna då dragspelerskan Greta Sundström fungerat som musiklärare i skolan under hösten. Nu tänker hon dock ägna sig åt annan verksamhet, men vi tackar för terminen som gick.

Inga kommentarer: