söndag 16 november 2008

Grått och ruggigt höstväder, många dagar. Men det sammanföll bra med att mor och far tillbringat helgen här. Kombinationen gjorde att jag fått gå dit det fallit mig in, och jag därför fått flera streck dragna på min "att göra"- lista. Det är som jag skulle gå med lite lättare steg för varje streck! Lyckat var också med tanke på tillgången till barnvakt att det råkade vara denna helg vi hade inplanerat "film- och spelkväll" på Klockkulla. Aktiviteten anordnades för att det är så lätt att alla bara blir sittandes "i sina kammare", och man inte träffas annat än på butiken denhär tiden på året. Glädjande nog kom 25 pers! Inledningsvis såg vi på storduk en inspelning av festprogrammet från Lappofesten 1994. Många bekanta, modell yngre var det! Kaffe smakade bra på detta, men avklarades hastigt till förmån för sällskapsspel "När och fjärran" och en par kvartetter Pinaker (kortspel, 2 x 2 par). Mitt i allt var klockan 12!

Tack och lov finns utrymmen att arbeta på fast vädret är grått och trist. Guuben och far min har tillbringat helgen i hallen och börjat förbereda fönstren med smygar. Vid första ockulära besiktning upplevde jag att det såg mer ut som fönsternischer än fönstersmygar, men proportionerna kanske ändrar när de kommer på plats...

Ikväll styr jag mot staden. Har den äran att få delta i en pilotgrupp för en kommande turismutbildning med bl.a. värdskap och ekonomi. Ser med spänning fram mot detta.

Inga kommentarer: