torsdag 14 augusti 2008

En hälsning i förbifarten från köket på Klockkulla där jag varit stadigt förankrad snart en vecka. Soppa på grönkål och rödbetsblast varvas med kokta rödbetor med mögelostsås och däremellan lite linsgryta. Gästerna trivs i lugnet, och varvar utevistelse med läsning, målning och yoga. Våra yngre barnen är hos mormor, och han äldsta dyker upp nångång emellanåt i köket och får lite mat. Drygt en vecka till bor jag i köket, men på måndag byter jag menytyp, då geologer åtföljda av en lägerskola gästar oss. Få se om jag kommer ihåg hur man gör en köttgryta...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa, jag minns en tid när man, nästan, fick ta matlåda med sig när man skulle hälsa på dig... ;-)
Nu är du ju en klippa vid spisen, på bästa Kajsa Varg manér! Säger bara grönsakssoppa, fiskburgare, pasta med tomatsås, halloumi sallad...
kramar från en hungrig gummor A

Lina sa...

Hej! Är huset fullt med gäster fortfarande? Hos oss har sommargästerna åkt tillbaka till stan och vi står inför en utmaning att hitta lekkompisar till barnen nu när alla "sommarbarn" är borta.
Hälsningar,
Päivi

Anonym sa...

Gummor A- Ja kära nån, tänk att det var så illa. Tack och lov kan man ändra, bara man vågar...

Päivi- Jo, vi har förmånen att ännu få ta emot grupper på helpension, så ännu denna vecka står jag vid spisen, men skolan och dagis börjar idag, så nu är barnen tillbaka i sina vardagsrutiner.

Lina sa...

Har du tagit blogg-paus? Jag väntar på dina nya inlägg.
/Päivi
PS. Du har väl inte missat tävlingen i min blogg?