måndag 7 februari 2011

Tänk att vi redan fått ha tre månader ordentlig vinter, men rena, torra barn, vilket inte hade varit fallet med "normal" slaskig höst och vinter! I helgen fick vi även känna på några dagar total frihet när vi i princip kunde köra vart vi ville på isen. Vi passade på att köra över till mor och far på middag. Men i morse kom rapporter om att isvägarna var sönderkörda. Tråkigt att någon i oförstånd varit ut med för tungt fordon, eller för hög hastighet så isarna spruckit och inte längre är säkra att köra på. Är åter hänvisad till färjan då jag i eftermiddag ska mot stan för två dagars workshop rörande den kommande åländska turismstrategin. Tills färjan går ägnar jag mig åt "garantijobb", men får antagligen skylla mig själv när jag sydde gardinerna bara enligt mått, och inte provade...

Inga kommentarer: