måndag 14 februari 2011

-22 grader är faktiskt på gränsen till för kallt enligt mig. Skickade just barnen med färjan mot skolan, men till och med däcksarn betvivlade att de skulle komma fram. Hur gör de då, släpper av barnen på isen och ber dem gå hem, eller? Tack och lov att de har en vuxen med ombord.

I helgen var jag till stan på loppis. Även om jag sålde rätt bra hade jag alldeles för många lådor med tillbaka, så jag har definitivt varor till en loppis till. När man är på loppis är det lätt hänt att man hittar "bra att ha-grejer" som andra vill bli av med som man tycker att man själv bara måste ha, men denna gång klarade jag mig faktiskt riktigt bra, bara +2 grejer...

Inkommande vecka blir i bokföringens tecken, vad nu orken tillåter eftersom förkylningen satt sitt grepp om mig. På lördag blir det luffarslöjdskurs.

Pellas får lite sportlovsgäster, sista helgen i vecka 8 blir det till och med fullt med familjer som kommer för att fira sportlov och umgås utan måsten.

Inga kommentarer: