torsdag 15 april 2010

Hälsningar från Tammerfors. Eller nu far jag väl lite med osanning, för jag är närmare bestämt i Nokia. Detta är nämligen tanten som inte tycker om att köra i städer, och följaktligen bokar hotell så hon slipper detta. Mässcentret där Kotimaan matkailu - Inrikesresemässan går av stapeln ligger en bit utanför Tammerfors, och hotell Eden, som råkade vara ett badhotell, ligger ännu längre utanför stan! Så troligen är jag den första som är på mässa i Tammerfors utan att veta hur det ser ut i Tammerfors!?

Vägen från Åbo till Tammerfors var vansinnigt tråkig. Den var mycket trevligare när jag fick sitta som kartläsare bredvid guuben när han skulle till Iittala och köpa Mammutblandare! Konstateras kan att vårt avlånga land, eller grannland med för den delen, med fördel upptäcks med sällskap. Liksom badhotell.

Monterriggande gick bra. Det blev gardiner från en av övernattningsstugorna på väggen och trasmatta från lägenhet 3 på golvet. Med de förra blå/röd/vit-rutiga borddukarna gömde jag den fula disken. På trädgårdsmässan i grannhallen köpte jag sedan tre vita pelargoner. Klart! Enkelt och snyggt. Hoppas det även tilltalar de potentiella Pellasgästerna.

Inga kommentarer: