onsdag 17 mars 2010

Betvivlar att jag är gjord för att åka till stan. Kom hem igår kväll efter ett drygt dygn i stan, och idag är jag precis trött och kommer mig inte för med nåt! Minstingen var också med, jag tyckte det skulle vara bra att han skulle få se var pappa håller till i veckorna. Redan när jag hämtade honom på dagis i måndags för att åka till färjan sa han "Jag vill nog inga åka till stan, jag vill nog stanna hos farmor och farfar", fast sen kom han på att det fanns glass på färjan, och då kom saken i en annan dager. Kvällen gick rätt bra, fast det var svårt att somna i stan, men 06.45 i går morse var minstingen redo. "Nu far vi hem" sa han. Gårdagen gick alltså åt att försäkra honom om att vi nog skulle åka hem den dagen, men att färjan inte skulle gå förrän på kvällen, och att vi skulle måsta välja alla kakel och klinkers till huset innan det var dags att åka hem. Om vi sammanfattar dagen; det ska komma att dröja innan han behöver komma med till stan igen...

Det börjar åter röra på sig lite mer på Pellas. Under påskhelgen kommer vi att ha 5 lägenheter uthyrda! Det gläder mig att folk vill uppleva skärgården även under denna tid på året, får dock se om de får uppleva vinter eller vår.

Inga kommentarer: