torsdag 11 juni 2009

Jodå, jag är med ännu. Och nu har jag nästan lite struktur i mitt liv också. Tillbringar nämligen dagarna i köket på Klockkulla där jag efter bästa förmåga trollar fram "kulinariska läckerheter" av ekologiskt, vegetariskt slag åt mina finska yoga-gäster. Gästerna fyller sina dagar med det de önskar, promenader, naturupplevelser, bokläsning, yoga, vila, diskussioner etc och sätter sig till dukat bord med jämna mellanrum. Disken får de också lämna. Och vid hemresa städningen. Utgående från könsfördelningen på kursdeltagarna kan man nästan prata om husmorssemester...

Men var är barnen era undrar du då!? Han äldsta hoppade i morse på cykeln och tog färjan till Torsholma för att hälsa på en kompis. Och de yngsta två herrarna, om de inte är med sin mormor så är de med sin farmor eller med barnflickan. Och de är nöjda vilket som, känner sig hemma både här och där.

Guuben borde haft sommarlov, men av någon anledning förlades utvärderingsdagar igår och idag, så han har suttit vackert i stan. Kommer hem ikväll, och DÅ blir det sommarlov. Imorgon är det huset som gäller igen, roar sig kanske med nån liten mellanvägg i väntan på 4 km takpanel som ska målas. Mellanväggar är roliga, det ändrar så mycket i huset när en sån kommer upp!

Inga kommentarer: