söndag 31 maj 2009

Första sommardagen vad vädret beträffar. Minstingen förstod ingenting när han fick springa ut utan kläder (Nämen, glömt byxorna! sa han) Det blir inte mycket extra tid framför datorn just nu, vi "sträcker på" mellan göromålen, och önskar oss lite längre dagar. Har jämn ström gäster på Pellas, så jag ser fram emot att famljens yngsta herrar får barnflicka om en vecka så jag råder över min (arbets)tid lite bättre. Desstom har guuben då fått sommarlov och är hemma med oss, och det ser vi verkligen fram emot. 9-13 juni har vi finsk yogakurs här (finns ännu nån plats kvar om det intresserar!) och då bosätter jag mig i köket på Klockkulla. Skrämmande att säga, men sen är det just midsommar, och då brukar far min säga "vi har hösten här". Som liten förstod jag inte alls hur han menade, det var ju massor av dagar innan skolan började. Nu är jag dock benägen att hålla med. Men, vi fyller dagarna med det liv vi önskar, så vi behöver inte sörja de dagar som kom, och gick.

Inga kommentarer: