onsdag 4 juni 2008

Hoppsan!

Vi har blivit med barnflicka! Hur det gick till?!? Ja, jag träffade kusinmin från grannbyn och ställde de obligatoriska frågorna om hälsa och sysselsättning. Svaret på fråga två var att hon inte hade fått jobb denna sommar. "Nåmen, då kan ju jag ringa då när det kör ihop sig för oss" tyckte jag. "Visst" sade hon. Råkade dagen efter på mor hennes och fick höra att detta uttalande fallit i god jord, och att hon tyckte det skulle vara riktigt roligt att komma och vara med pojkarna. Så vid närmare eftertanke kände jag att jag antagligen skulle få något vilt i blicken endel veckor här under sommaren när jag tittade på bokningsläget och beslöt raskt att "Så får det bli"! Så nu lever jag i lyxtillvaron att jag pysslar med mitt med barnen runt fötterna, och när det blir ohållbart att ha dem där ropar jag bara "Becka?!" och så löser det sig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lyxigt! Kan jag få låna henne när vi kommer till Lappo???

Anonym sa...

Verkar bli populär flicka det där!Nå, nu skall det bli vällackade naglar och utvilad mor då ;-)
Själv går jag på 5 v semester om ca 1 h och 22 min och jag och dotran min skall ligga under vårt körsbärsträd och göra så lite som möjligt, ringa efter far i huset när vi blir hungriga, så han får komma hem och laga mat, övriga barnen städar, byker, stryker och... Drömma kan man väl! kram gummor A