måndag 2 november 2009

Skulle tankarna som snurrar i mitt huvud få struktur kunde de troligen liknas vid en 14 filig motorväg. Med hopp om att få någon slags ordning på detta kaos tog jag en promenad i frisk vind, resultat ännu ovisst. Såg iallafall tre rådjur stå och beta på Bodholm. Dessa tillsammans med det rådjur jag såg stå och beta vid Klockkulla förraveckan gör att jag nog får revidera min uppfattning om att det inte finns rådjur på Lappo.

Är inte helt säker på att inträdet i den nya fas i livet då vi nu inte längre har barn hemma utan på dagis och i skola kommer att bli bara enkel. Jag ska hitta en ny mission att fylla under den mörka delen av året. Förslag?

En vandrare har slutat stega på denna jord, en byssbo har valt att göra bostaden till semesterbostad och en tvåbarnsfamilj aviserar flytt inom de närmaste 9 månaderna. Det förstnämnda kan vi inte göra mycket åt, endast önska frid över hans minne, men i övrigt skulle trenden faktiskt behöva vända nu.

Älgsoppan puttrar på spisen.

2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Trevlig blogg Tiina!
Du skriver ledigt och bra, skönt att läsa, kan riktigt känna hur du har det på din promenad.

Tiina sa...

Tack. Och detsamma. Kommer att följa er, och kommer gärna på studiebesök vid tillfälle om det är OK?