söndag 11 oktober 2009

Igår väntade jag gäster till Pellas, men innan dagen var till ända hade vår familj träffat en "tvillingfamilj", en trebarnsfamilj på en skärgårdsö med en nedläggningshotad skola, där mor i huset skötte en typ av gästgård och far i huset var byggare, och familjen var mitt i ett byggprojekt... Vi hade en hel del att ventilera kan jag säga...

Ett ställe det däremot är betydligt mindre ventilerat nu är på vårt mellantak som i lördags morse fick blåsning. Närmare 100 kubik ekovilla ligger nu på plats och förhindrar luften från att dra vägar de inte ska. Vänta bara tills vi får våra äntligen beställda blåa ytterdörrar vad varmt och skönt det ska bli i huset!

Har begärt offerter på köksinredning från X antal leverantörer, och den som var snabbast att skicka svar var Lidhults som har ett drömkök; gråmålade ramluckor som är i stommen innanpåliggande. Tur att jag satt när jag öppnade offerten, jag konstaterade hastigt att vi inte spelar i deras division... Jag drömmer vidare.

Inga kommentarer: