tisdag 17 mars 2009

Ibland kan man undra hur jag läser tidningar... Guuben hade hem en Expressen söndag, och jag blada genom den, som jag brukar tyckte jag. "Såg du inget speciellt?" undrade han. "Njäee... Det var en intressant artickel om ISO-diet som jag ska läsa sen, men inte vet jag annars...?" Bladade en gång till och fick därefter frågan om jag verkligen inte hade sett något speciellt!? Ööö? Under guubens vakande blick bladade jag en tredje gång genom tidningen, och han sade stopp! där han tyckte jag skulle titta lite närmare. Synade sidorna en stund och då!!! Där satt ju småkusin Åsa! I Expressen! Och har gått ner 5 kg med ISO-diet! Grattis!!! Du får berätta allt om det nästa gång du flyter iland. (Hälsa Anna att det var skruttstil att lägga ner bloggen precis när jag vant mig att hålla koll på er där!!!)

Vädret är ju populärt att prata om. Och i vanlig ordning blir vi inte kloka på det. Hade redan vant mig vid tanken på vår. Snödropparna blommade vid Pellas. Så kom det 15 cm snö, så mycket har vi inte haft på flera år! Men nu håller det på reder upp sig igen, med galonbyxväder till följd.

På tal om väder börjar det dra ihop sig för provsmakning av våren. Imorgon bitti blir det för min del avfärd mot stan, vidare till Nyköping på eftermiddagen och på torsdag morgon flyger vi mot Toscana. För tillfället ser de ut att ha en svacka i vädret just när vi är där, inte mer än 12-13 grader, annars runt 16-17, men vi får väl hoppas de ändrar sig. Fast maten borde ju smaka lika bra ändå...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att ni får en skön resa!

Anonym sa...

Hej!

Vilken fin blogg du har! Hamnade här av en slump men återkommer gärna

Anonym sa...

Jaså, Expressen bilaga spred sig hela vägen till lilla Lappo... Det är lite generande att hela världen känner till mitt dreglande över bröd. Lustigt, när jag skrev det kändes det inte så farligt, det var värre att se det i tryck, journalistik är nog inget för mig :)
Kram från ett snötäckt Stockholm!