måndag 9 mars 2009


Gick igenom det senaste halvåret av mitt liv och konstaterade att kryddan i min livskvalitet-gryta måste vara hantverkskurser! I höstas gick jag kurs i silverkedjor utan lödning, fantastiskt roligt! (Inte för att det blivit av att göra någon kedja sedan dess men det var roligt medan vi höll på!) För en par veckor sedan avslutades lappteknik-kursen, och den var också mycket trevlig. Nu i helgen hade jag förmånen att få gå en kurs i järnsmide, och gissa vad; jag tyckte även den var hur kul som helst och går gärna fler kurser! Att sedan alla kurser hållits på Lappo har underlättat mitt deltagande lite... Men vi har inte varit deltagare bara från Lappo på kuserna, utan alla tre kurser har lockat deltagare inifrån socknen, och silverkedjekursen även från övriga kommuner. Ni kan säkert räkna ut att jag inte tillhör dem som påstår att det inte finns något att göra i skärgården...

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, så roligt! Jag håller fullständigt med dig. Hantverkskurser är mina favoriter men jag gillar även annan typ av kultur som t ex föreläsningen jag precis deltog i: en författare med rötter i skärgården (C W-B) berättade om sina böcker. Mycket intressant!