måndag 7 juli 2008

Lugnet efter stormen

Enligt gammal tradition bjuder byggherren på taklagsöl då taket är vattentätt. Vidare säger traditionen att om så inte sker pryder byggarbetarna taknocken med granruskor som bevis på byggherrens snålhet. Eftersom vi omger oss med "byggarbetare" som håller hårt på traditioner vågade vi inte utsätta oss för detta, utan höll första kalaset i huset igår. Idag är det lite lugnare.

I fredags hade jag förmånen att bli bjuden till middag med bara mödrar. Det var en ny upplevelse att sitta bara kvinnor, på Lappo, i lugn och ro och äta gott och ha trevligt.

Det låter antagligen bakvänt, men trots att det är mitt i högsäsong har jag nu lite lugnare vad beträffar arbetsinsatserna på Pellas. Detta beror på att våra gäster just nu är semestrande veckogäster, så i huset krävs bara stor arbetsinsats på lördagar då gästerna byter. Nu har jag alltså möjlighet att umgås med barnen.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Hushållerskan"och byggar´n har nu landat på egen holme efter "Lapporundan". Tack var insatser av bror och goda vänner lyckades vi ta oss mellan holmarna när båtvädret inte var det bästa. Trevligt var det som vanligt att komma ut och hälsa på er och sitta och "ljuga" med de övriga byggarna. Tack!
Här på holmen är det sommarens höjdpunkt idag på gården, ladugårdstvätt på insidan... Tror att vi får ryyysligt brått med allt annat än just det idag, vi stadsbor. Kan ju gå en nagel eller nåt;-)Bror min kunde ha haft pensionat eller nåt istället just idag! Kram gummor A o guffa