fredag 18 december 2009

Strålande sol, lagom kallt, men lite lite snö eftersom barnen ej ännu kan åka pulka.

I tisdags hade dagisbarnen julfest i Torsholma, och ikväll firas sista julfesten på Lappo skola. Tre unga gentlemän står för programmet. Det är starkt jobbat tycker jag!

På söndag är det julmarknad i Brändö-by, och då åker han äldsta och jag dit håller loppis i hopp om att någon hittar en sistaminutenjulklapp (och vi får lite mindre trångt i skåpen)!?

Minstingen tycker inte alls det är nån bra idé att jultomten ska komma. Men å andra sidan hittade jag honom olyckligt gråtandes i soffan en dag, och då jag undrade varför han var ledsen snyftade han "jag snyft kommer snyft inte att få nån julklapp uähääää". Advent är en påfrestande väntan.

1 kommentar:

Lappoflickan sa...

ååååh vad Leo är gullig! :)