tisdag 30 september 2008


7 ivriga elever samlades i helgen för att göra silverkedjor utan lödning. En liten såg, två tänger, ett skruvstäd och gamla strumpstickor i varierande storlek användes, och knappa två timmar efter påbörjad kurs kunde första armbandet, en antikkedja, beskådas! Fantastiskt!!! Utan förkunskaper kunde alla åstadkomma mycket vackra och fullt användbara kedjor! Det blev kungskedjor, parallellkedjor, drottningkedjor och jag vet inte allt vad innan söndag kväll. Kursen gav mersmak, och vi hoppas på en fortsättning. Bilden visar en blomma jag gjorde.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den där såg ju riktig proffsig ut!Du får designa ett eget Pellas smycke nu...
kram gummor A

Anonym sa...

Jättefin blomma du gjort! Jag blir jättesugen att gå den där kursen, snälla skicka mig ett mejl nästa gång det blir en sån kurs på Lappo! Jag vill också göra såna saker!

inna.tornroos@bredband.net

Maria sa...

Vackert!!