måndag 4 april 2011

Naturen verkar vägra släppa greppet om vintern, men av kalendern att döma är det nu vår av två orsaker. 1. Det står april högst upp på sidan. 2. Dagarna fylls av "att göra-anteckningar" samt möten som förutsätter "racklande". I urval den närmaste tiden står att jag på fredag räknar befinna mig i Mariehamn på "släpp" av den nya turismstrategin, och måndag-tisdag i Nådendal på Scandinavian Islands produktutvecklingsworkshop med Åbo- Ålands- och Stockholms skärgårdar. Har lite svårt att få logistiken att stämma, men det ordnar väl upp sig bara jag får sova på saken. Sen börjar gästerna komma tätare till Pellas. Längs långsidan på Pellas har snödropparna slagit ut, men resten av gården är ännu helt täckt med snö, så vi lär få vänta på övriga blommor. Igår lekte guuben och jag arborister på askarna längs vägen. Guuben ser framför sig fina kronor på trädena, och jag bara hoppas det blir så fast vi saknar teoretisk kunskap i trädbeskärning.

Inga kommentarer: