torsdag 25 november 2010

Noterade till min stora glädje, men "börssins" fasa, att det var ett sant nöje att botanisera bland hyllorna på "handeli" idag. Torsdag betyder att det kommit varor igårkväll, och detta i kombination med en ny, energisk föreståndare som går omkring och pysslar och fixar i butiken väcker handelslusten! Välkomna önskar jag de nya Lappoborna.

Barnen är nöjda när de kan hoppa i halarna och gå ut och glida nerför isiga berg. Kan det vara möjligt att vi fått vinter redan!? Inväntar mer spänning Anders-dagens väder (Anders slaskar och julen braskar). Själv kommer jag den dagen enligt planen att befinna mig på Waldemarsudde och Zorn-utställningen, men jag får väl ringa hem och få rapport...

Husbygget går sakta framåt (har ni hört det förut!?). Dagens aktivitetet i huset där stor del av släkten är inblandad är målning av dörrfoder, golvinläggning och montering av duscharmaturer. På lördag kommer elektikern en sväng. Det närmar sig...

Inga kommentarer: